Helder Maritiem

Logo & Huisstijl

Helder Maritiem kwam naar mij met de vraag om een nieuwe visuele identiteit voor hen te ontwerpen. De huidige identiteit was niet fris genoeg meer en de uitstraling paste niet meer bij het bedrijf. 

HM_Social_Media_Template_7

Helder Maritiem

Logo & Huisstijl

Helder Maritiem kwam naar mij met de vraag om een nieuwe visuele identiteit voor hen te ontwerpen. De huidige identiteit was niet fris genoeg meer en de uitstraling paste niet meer bij het bedrijf. 

Bij Helder Maritiem zijn ze trots op wat ze doen. Ze zijn gespecialiseerd in het uitzenden van maritiem en technisch personeel voor alles wat vaart op het water, dit zowel binnen de EU als wereldwijd.

Alles draait bij Helder Maritiem om duidelijkheid. Ze maken heldere afspraken en communiceren open en eerlijk met de klanten. Transparantie is voor hen vanzelfsprekend, en ze geloven in kwaliteit boven kwantiteit. Er wordt aandachtig geluisterd naar de behoeften van klanten en ze streven altijd naar de beste oplossingen.

Bij Helder Maritiem krijg je geen standaardoplossingen, maar 1-op-1 persoonlijk contact. Partners van Helder Maritiem kunnen rekenen op een betrouwbare partner die altijd klaarstaat om te helpen.

Logo

Logo

Het nieuwe logo van Helder Maritiem wekt de indruk van een bedrijf dat betrouwbaar en toegankelijk is.

De golvende lijn benadrukt de maritieme connectie, terwijl de cirkel het gevoel van eenheid en verbondenheid uitstraalt, wat weer overeenkomt met de persoonlijke aard en de goede communicatie van Helder Maritiem. Het beeldmerk is eenvoudig met een persoonlijk tintje. Wanneer je beter kijkt zie je een menselijk element terugkomen, namelijk een hoofd met schouders eronder.

Huisstijl

Huisstijl

Het kleurenpalet is samengesteld aan de hand van de kernwaarden van Helder Maritiem. De diepe blauw kan worden geassocieerd met de kleur van water en zee. Het straalt betrouwbaarheid en professionaliteit uit.

De helder blauwe kleur geeft een gevoel van frisheid, openheid en transparantie. Denk ook aan de helderheid van water en de lucht. De oranje kleur zorgt voor een energieke uitstraling en brengt daarnaast een warm en welkom gevoel over.

De lichtgrijze kleur zorgt voor een neutrale en professionele uitstraling.

Naast het logo, de kleuren en de typografie is er nagedacht over vormen die terug kunnen komen door de visuele identiteit.

Natuurlijk kunnen de golf en de cirkel vanuit het logo terugkomen op verschillende plekken.

Daarnaast is er een golvend patroon gecreëerd wat terug kan komen in de huisstijl.

Enthousiast geworden? Nieuwsgierig? Bekijk de rest van mijn portfolio! Wil je meer weten, een keer sparren of heb je een vraag? Neem contact op.