Voor Scouting KD in Maassluis heb ik een frisse, speelse visuele identiteit ontwikkeld die potentiële leden aantrekt en waar huidige leden enthousiast over zijn.
Voor Scouting KD in Maassluis heb ik een frisse, speelse visuele identiteit ontwikkeld die potentiële leden aantrekt en waar huidige leden enthousiast over zijn.
De uitdaging voor dit project was het creëren van een moderne en herkenbare huisstijl voor Scouting Karel Doormangroep Maassluis, die zowel kinderen als hun ouders aanspreekt. Hoewel er al een logo was, ontbrak een vaste huisstijl, waardoor het lastig was om consistent naar buiten te treden en de doelgroep te bereiken.
Na 50 jaar zonder duidelijke visuele identiteit, was het tijd voor verandering. Het doel was om een frisse, herkenbare uitstraling te ontwikkelen die de groep zou helpen bij het maken van effectieve media-uitingen, zoals flyers en banners, om nieuwe leden aan te trekken.
*De foto’s die je op deze pagina ziet zijn gemaakt door Views.Productions.
Met de nieuwe huisstijl is Scouting KD veel aantrekkelijker en herkenbaarder geworden. De groep is nu beter herkenbaar op evenementen en op sociale media. Leden dragen de nieuwe merchandise, zoals t-shirts en truien, met trots, wat ook weer zorgt dat de groep gezien wordt.
Het logo, met de algemene iconen en de verschillende speltakiconen zorgen zijn herkenbaar en de iconen kunnen zowel los als in een patroon ingezet worden. De nieuwe huisstijl wordt effectief gebruikt op vlaggen, banners en flyers, en de merchandise versterkt de zichtbaarheid van de groep, zowel binnen als buiten Scouting. De groep kan nu met trots haar visuele identiteit uitdragen en nieuwe leden aantrekken.
Voor de nieuwe visuele identiteit van de groep werd gekeken naar wat de groep wil uitstralen en wie ze willen aanspreken. De focus lag niet alleen op ouders en leden, maar vooral op het aantrekken van jonge potentiële leden. Om de wensen van de bestaande leden (en dan voornamelijk de vrijwilligers) mee te nemen in het proces, werd vooraf een enquête gehouden, wat leidde tot waardevolle input voor het ontwerp.
De huisstijl bestaat uit zes kleuren die de kernwaarden van de groep uitstralen. Rood, lichtgroen en donkergroen zijn de primaire kleuren en stralen plezier, veiligheid en groei uit. Geel, lichtblauw en bruin vormen de secundaire kleuren en staan voor positiviteit, water en het buitenleven. Elke speltak vertegenwoordigd een van de 6 kleuren.
De nieuwe huisstijl van de groep wordt effectief ingezet voor verschillende media-uitingen, zoals vlaggen, banners en flyers die ik heb mogen ontwerpen. Deze uitingen zorgen voor meer herkenbaarheid op evenementen, waar de groep nu veel beter opvalt. Door de nieuwe stijl kan de groep zichzelf veel beter presenteren en nieuwe leden aantrekken.
Daarnaast heb ik een merchandise lijn voor de groep ontwikkeld, met ontwerpen voor t-shirts, truien, petten, mutsen, totebags en insignes. De leden dragen de merchandise niet alleen tijdens Scouting en evenementen, maar ook daarbuiten, wat bijdraagt aan de zichtbaarheid en herkenbaarheid van de groep.
Geïnspireerd geraakt en zin om samen aan de slag te gaan? Laten we ook jouw visie tot leven brengen met speelse, professionele en kleurrijke ontwerpen. Laten we kennismaken—neem vandaag nog contact op!